חשיבות התזונה בתקופת ההריון

לתזונה של האם, בהריון, השפעה על ההתפתחות התקינה של העובר בשנות חייו הראשונות ומעבר לכך. תזונה נכונה לא רק תורמת לגדילה והתפתחות תקינים של העובר, אלא יכולה לתרום להפחתת תחלואה אימהית ועוברית במהלך ההריון. בעולם המערבי, המזון לכל סוגיו, הינו עשיר וזמין. יחד עם זאת, הרכב הדיאטה, איכותו של המזון ומרכיביו עלולים להוביל לחסרים תזונתיים משמעותיים, בין היתר בקרב נשים בריאות בגיל הפוריות. תזונה לקויה בקבוצה זו, עלולה להוביל להשפעה שלילית על תוצאות ההריונות ועל ההתפתחות של ילדיהן.

ההמלצות המקובלות לצריכת אומגה 3 
קיימות היום המלצות בין-לאומיות לצריכה מומלצת של אומגה 3 עבור נשים בהריון. המלצות ארגוני הבריאות האמריקאיים, האירופאים, איגוד הפֶרינטולוגים העולמי וארגוני הבריאות של אוסטרליה וניו זילנד מנחות כי על האם להגיע לצריכה של 200-300 מ"ג ביום של DHA, במהלך כל תקופת
ההיריון.

אומגה 3 ו DHA
DHA – הינה חומצת שומן מסדרת חומצות השומן הנקראות אומגה 3 . ל DHA  תפקיד מבני ופונקציונלי משמעותי במוח וברשתית העין. העובר והיילוד תלויים ב - DHA האימהי ומעבר פעיל של DHA דרך
השליה לעובר מתבצע ביחס מועדף לעומת חומצות השומן האחרות. 97% מסה"כ האומגה 3 במוח הינו DHA   - מבחינה תפקודית היא משתתפת בתהליכים של העברה עצבית, תפקודי זיכרון, עיבוד נתונים, תגובה ושליטה קוגניטיביים 93% מסה"כ האומגה 3 ברשתית העין הינה DHA - DHA מצויה בריכוז גבוה בחלק החיצוני של הממברנה ברשתית העין, והיא חיונית להתפתחות הראייה וכישורי הלמידה.

פורטו – אומגה 3 מאצות 
המקור העיקרי  של אומגה 3 הינו דגי מים קרים  בעיקר מאזורי אוקיינוס צפוניים  . דגי ים אלו מכילים אומגה 3 שמקורה באצות וצמחי מים שהם צורכים ( בנוסף לרכיבים אחרים המצויים בים כגון כספית ומתכות) . אומגה 3 בשמן דגים מגיעה אלינו באמצעות תיווך  (דגים) ולא בצורתה הטבעית והראשונית.

מקור האומגה 3 בפורטו הינו אצות הגדלות בחוות ייעודיות שבתהליך מבוקר ובסטנדרט יצור גבוה מזוקקות לשמן DHA.

 
<< חזרה לרשימה
אוריון  -  שיווק באינטרנט | בניית אתרים